| МИСТЕЦТВО
|
|
1. | | АЕРОГРАД, ФІЛЬМ (1935–)
український радянський чорно-білий художній кінофільм; авторська режисер О.П. Довженка |
2. | | АКВАРЕЛЬ
техніка живопису, що використовує спеціальні акварельні фарби, які при розчиненні у воді утворюють прозору суспензію тонкого пігменту, що дозволяє створювати ефект легкості і прозорості у колірних переходах |
3. | | АМПІР В УКРАЇНІ (18 ст. – 19 ст.)
етап розвитку національної архітектури, котрий існував впродовж останньої третини 18 ст. і до середини 19 ст.; відбився також в літературі, створенні інтер'єрів і в ужитковому мистецтві |
4. | | БІЛИЙ ПТАХ З ЧОРНОЮ ОЗНАКОЮ, ФІЛЬМ (1970)
художній фільм режисера Ю. Г. Іллєнка, що був знятий у 1970 році на Національній кіностудії художніх фільмів імені Олександра Довженка; події картини відбуваються з 1937 по 1947 рік на Буковині в селищі на річці Черемош; займає 8-у позицію у списку 100 найкращих фільмів в історії українського кіно |
5. | | БОЙЧУКІЗМ (1910–1930)
культурно-мистецьке явище, напрям в українському мистецтві 10–30-х років 20 ст.; назва походить від прізвища М.Л. Бойчука, який запропонував теорію нового українського мистецтвава, що базувалася на українських морально-етичних засадах, самовідданому служінні народові й передбачала творення мистецтвава відродженої України |
6. | | БРАТИ БЛЮЗУ (1992–)
музична група, заснована 1992 р. у м. Калуш; гурт виконував композиції у стилях джазу та блюзу, використовувалися елементи західноукраїнського фольку |
7. | | БРАТИ ГАДЮКІНИ (1988–1996; 2005–)
музична група, створена 1988 року у м. Львів; першими з українських рок-гуртів здобули популярність на теренах колишнього СРСР і пострадянському просторі |
8. | | ВАВИЛОН XX, ФІЛЬМ (1979)
художній фільм режисера І. В. Миколайчука, за мотивами роману В. С. Земляка "Лебедина зграя" про перші кроки колективізації в українському селі; картину було відзнято в селищі Витачів Обухівського району Київської області; займає 10-у позицію у списку 100 найкращих фільмів в історії українського кіно |
9. | | ВБРАННЯ
сукупність виробів із тканини, хутра, шкіри, якими покривають тіло; стиль традиційного одягу відображає соціальну, національну, регіональную приналежність людини |
10. | | ВЕРТЕП (17 ст.–)
старовинний пересувний ляльковий театр, де ставили релігійні й світські (переважно жартівливі та іронічні) п'єси; на територіїоширений в барокову добу (XVII-XVIII століття) та мав численні регіональні варіанти; споріднений з польською шопкою, білоруською батлейкою, західноєвропейським театром маріонеток та хорватською і сербською народною культурою районів Срем і Колубара |
11. | | ВЕСНЯНКИ
назва старовинних слов'янських обрядових пісень, пов'язаних з початком весни і наближенням весняних польових робіт |
12. | | ВИБІЙКА
вид декоративно-ужиткового мистецтва; спосіб створення вибивних тканин; для цього використовувалася дерев'яна дошка, на гладкій поверхні якої вирізьблювали декоративні візерунки; дерев'яну форму вкривали рідкою фарбою і притискали до тканини – на тканині залишався відбиток візерунків |
13. | | ВИШИВКА
один із видів народного декоративного мистецтва; орнаментальне або сюжетне зображення на тканині, шкірі, виконане різними ручними або машинними швами |
14. | | ВОПЛІ ВІДОПЛЯСОВА (1987–)
музчина група, перший виступ якої відбувся у 1987 році; гурт є одними з основоположників українського рок-н-ролу та етно-року |
15. | | ГАЙДАМАКИ, МУЗИЧНИЙ ГУРТ (1991–)
музична група, що виникла 1991 року під назвою "Актус"; стиль гурту поєднує рок, панк, українську та балканську фолк-музику |
16. | | ГЕТЬ СОРОМ!, ФІЛЬМ (1994–)
художній фільм режисера О. І. Муратова, екранізація оповідання М. Г. Хвильового "Сентиментальна історія" |
17. | | ГОНЧАРСТВО
давнє ремесло та мистецька культура українців; процес виготовлення керамічних виробів з гончарної глини: посуду, кахлів, іграшок, прикрас, сувенірів тощо |
18. | | ГОПАК (сер. ХVII ст. –)
традиційний плясовий український народний танець розміром 2/4., що виник у побуті Війська Запорозького; назва походить від вигуку "гоп!" під час виконання, а також слів "гопати", "гупати", "гопкати";. виконується соло або групами в швидкому темпі з використанням віртуозних карколомних стрибків; своєрідна емблема укр. хореографічної культури |
19. | | ГОПАК
найпопулярніший український народний танець, що у різноманітних сценічних обробках став своєрідною емблемою національної хореографічної культури |
20. | | ГРАВЮРА
вид графіки, у якому зображення є друкованим відбитком на папері чи подібному до нього матеріалі з дошки (форми), на якій попередньо вирізьблено малюнок; друкований відбиток, отриманий шляхом відтворення авторського кліше |
|