| ЗАЛІЗНИЦІ
|
1. | | ДОНЕЦЬКА ЗАЛІЗНИЦЯ (1872–)
регіональна філія у складі публічного акціонерного товариства "Українська залізниця"; обслуговує східну частину України, а саме Донецьку і Луганську, частково Запорізьку, Харківську і Дніпропетровську області, об'єднуючи таким чином в єдиний транспортний конвеєр Донбас та Придніпров'я |
2. | | КИЇВСЬКИЙ МЕТРОПОЛІТЕН (1960–)
швидкісна позавулична транспортна система м. Київ; діють три лінії, експлуатаційна довжина яких становить 69,648 км |
3. | | КИЇВСЬКИЙ ТРАМВАЙ (1892–)
система електричного трамвая м. Києва; перша електрична трамвайна мережа на території колишньої Російської імперії і території сучасної України, третя в Східній Європі (після Будапешта і Праги); маршрути нараховують 23 розворотні кільця та близько 350 зупинок, налічує близько 70 км двостороннього шлях |
4. | | КИЇВСЬКИЙ ФУНІКУЛЕР (1905–)
фунікулерна система, що з'єднує історичне Верхнє місто та Поділ у м. Київ; прокладено схилом Володимирської гірки; лінія складається з двох станцій і управляється комунальним підприємством "Київпастранс"; споруджувався впродовж 1902–1905 років, є хронологічно другим фунікулером в Україні після Одеського; до середини 1930-х років вважався трамвайним маршрутом та мав окремий номер |
5. | | ЛЬВІВСЬКА ЗАЛІЗНИЦЯ (1861–)
найстаріша залізниця в Україні, що обслуговує залізниці західної частини України |
6. | | ОДЕСЬКА ЗАЛІЗНИЦЯ (1865–)
одна з найстаріших залізниць України, є важливою складовою єдиної транспортної мережі південного заходу України |
7. | | ПІВДЕННА ЗАЛІЗНИЦЯ (1869–)
одна із найстаріших залізниць України, зв'язує Донбас з м. Київ, розташована на пасажирському напрямку Північ-Крим-Кавказ |
8. | | ПІВДЕННО-ЗАХІДНА ЗАЛІЗНИЦЯ (1870–)
одна з найстаріших залізниць України, що обслуговує територію розташовану в межах поліської і лісостепової зон України |
9. | | ХАРКІВСЬКИЙ МЕТРОПОЛІТЕН (1975–)
швидкісна позавулична транспортна система у м. Харків; має три діючі лінії, експлуатаційна довжина яких станом на 2018 р. сягає близько 38 км; після відкриття 23 серпня 1975 року Харківський став шостим за ліком метрополітеном в СРСР (після московського, ленінградського, київського, тбіліського, бакинського) та другим в Україні |