До 100-річчя Національної академії наук України та Національної бібліотеки України імені В. І. Вернадського




Біографістика  





Краєзнавство  



Джерелознавство  

Історія  


Політологія  

Держава і право  

Пам’яткознавство  

Заклади культури та історичної пам’яті  

Культура. Мистецтвознавство  













Природознавство  







Сковорода Г. С. Катехизис або Початкові двері до християнських чеснот (1963)

адреса матеріалу: http://irbis-nbuv.gov.ua/ulib/item/ukr0000017271


Тип рерусу: Книги

Країна:Канада
Мова(и):Українська

Назва(и):
КАТЕХИЗИС АБО ПОЧАТКОВІ ДВЕРІ ДО ХРИСТИЯНСЬКИХ ЧЕСНОТ
Автор(и):Сковорода Григорій Савич
Дата(и):1963

Колекції:
  • СКОВОРОДІАНА - праці - філософські твори

  •  Переглянути документ   


    Опис документа:

    Сковорода, Григорій Савич.

    Катехизис або Початкові двері до християнських чеснот / Григорій С. Сковорода. – 2-е випр. вид. – Детройт; Торонто: Вид. Укр. євангел. об-ня в Півн. Америці, 1963. – 18 c.


    Цікаво буде нашим читачам знати історію цього твору. Ось вона: 1766-го року, за наказом цариці Катерини II, відкрито при харківській вищій школі, цебто при Університеті, нові курси викладів на тему моральности. Влада вирішила, що найспосібніший для никладання такої науки Г. Сковорода, і покликала його туди на професора. Він радо прийняв запрошення, одначе відмовився брати за це професорську винагороду, кажучи, що внутрішнє задоволення, яке дає йому ширення серед молоді науки моралі, для нього вистачальна нагорода. Так з нагоди своїх викладів написав він свій твір, який тут подаємо, а який був призначений молодому шляхетству Харківської губернії. Цей твір відразу став вельми популярним і всі письменні люди залюбки його читали та знаходили в ньому душевну поживу. Чутка про цей твір дійшла і до білгоредського єпископа, духовного зверхника Харківщини. Йому не сподобалося, що Сковорода, світська людина, пише про релігійні оправи, які, на думку єпископа, належать виключно духовенству. Своїм релігійним цензорам він наказав розглянути твір Сковороди, а ті знайшли в ньому деякі речі, які не погоджувалися з прийнятою і традицією освяченою наукою (панівної церкви. Отож, єпископ наказав своїм цензорам спитати Сковороду, чому він подає науку християнських чеснот не за прийнятими засадами? Сковорода дав їм таку відповідь: "Дворянство відрізняється одежою від простолюддя і монахів. Чому ж би не мати дворянству і відмінних понять про те, що конечно йому треба знати в житті? Отож, чи царя пізнає ї шанує так само пастух свиней і хлібороб, як іцарський міністер, воєнний або міський старшина? Так само і дворянству, чи випадає думати про Бога, як цього учать манастирські устави і шкільні науки?"


    Довідки про авторів:

     СКОВОРОДА ГРИГОРІЙ САВИЧ

    Довідки про колективи:

     УКРАЇНСЬКЕ ЄВАНГЕЛЬСЬКЕ ОБ'ЄДНАННЯ В ПІВНІЧНІЙ АМЕРИЦІ

    Теми:

  • Філософія
  • Богослов'я

  •  

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського